søndag den 12. september 2010

længe siden

Hvor er det længe siden, jeg har været her. Det har været en hård omgang at starte igen efter sommerferien, og mit energiniveau er dalet meget på det sidste. Jeg får læst med rundt omkring i blogland, men får hverken kommenteret eller skrevet egne indlæg.
Alle dage går med arbejde, både når jeg er fysisk på arbejde, men også når jeg er hjemme. Der er så meget, jeg mangler at lave, breve der skal skrives, årsplaner der skal laves færdige, møder der skal følges op på, forældremøder der skal planlægges og overståes, den daglige undervisning der skal forberedes osv. Hvis det lyder, som jeg beklager mig, så gør jeg det nok også lidt. Fordi jeg synes, der er meget at se til. Samtidig elsker jeg mit job, det gør jeg virkeligt! Men det er ærgeligt, at tiden og overskudet til at planlægge den fede undervisning, ikke er til stede, fordi der er krav om alt muligt andet. En ny arbejdstids aftale har givet mig retten til at kalde mig professionel, men set med mine øjne er det bare en mulighed for at tilføje nye opgaver uden at ville give tid til dem.

Pu ha, så kom jeg lige af med det. Jeg har ellers et ønske om, at min blog skal være et sted med fokus på det positive og det gode i dagligdagen, men når jeg allerede nu ser flere og flere lærere der hænger med nakken, der ikke har overskud, manglende glæde, så gør det mig sgu sur. Og bekymret. For skoleåret er kun lige begyndt.

Heldigvis har jeg haft nogle skønne oplevelser på det sidste; et dejligt uformelt bryllup, fødselsdagsgæster i går, gode loppefund i dag og en dejlig eftermiddag på sofaen med "Flaskepost fra P", latte, kagerester fra i går og en solstråle gennem vinduet. Og så glemmer vi bare, at jeg burde planlægge forældremøde, skrive årsplaner og forberede mig til i morgen. Jeg er sikker på, at min motivation er meget større i aften.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar