fredag den 9. april 2010

strik

Jeg strikker stadig på min norske sweater (mønster og billede fra Boligliv), men efter en længere pause, sker der endelig lidt igen. Det er første gang, jeg strikker mønster og også med to farver. Det betyder, at jeg mange gange sidder meget koncentreret under strikningen. Men heldigvis går det fremad, og jeg er ganske tilfreds med resultatet indtil videre. Jeg mangler lidt på ærme nummer to, og når jeg er færdig med det, skal begge ærmer sættes sammen med resten, således at der kommer et fint bærestykke. Jeg glæder mig, til den er færdig, og selvom den sikker først kommer rigtigt i brug til efteråret, spekulerer jeg allerede over næste projekt. Nogle idéer?
Jeg overvejer en norsk sweater til, og jeg kunne godt tænke mig at købe garnet over nettet, da jeg synes, at den lokale garnbutik ikke altid er lige brugervenlig - i hvert fald ikke overfor nybegyndere som mig. Er der gode steder at shoppe garn over nettet?

5 kommentarer:

  1. Den bliver flot. Rigtig flot.
    Hvis det var mig, der var nybegynder, ville jeg finde en anden, velbetjent garnbutik, hvor jeg kunne få gode råd. Eller tage en erfaren strikker under armen.

    SvarSlet
  2. Sikke en lækker sweater Dorthe! Glæder mig til at se det færdige resultat:)
    Jeg kan ikke strikke, men er så heldig at både min mor og moster er meget flittige med strikketøjet, så de strikker for mig:)
    Min moster har lige strikket en super fin poncho til mig, måske var det en ide til dit næste strikkeprojekt?

    SvarSlet
  3. Hej Dorthe du har vundet i min give away :o)

    SvarSlet
  4. Aj!
    Hvor bliver den flot.
    Men det er et stort projekt ;)

    SvarSlet
  5. Tak for alle jeres kommentarer, hvor er det bare dejligt, at I gider at skrive!
    Eva; jeg håber snart at finde en anden strikkebutik i nærheden med lidt venligere betjening, tror den findes en i Nørresundby, lige på den anden side af fjorden.
    Rikke; jeg vil meget gerne strikke en poncho, men har ikke rigtigt kunne finde en model, som jeg kan lide. Men så skrev Kristine en kommentar, og inde på hendes blog viser hun en fed poncho frem. Jeg tror, det bliver næste projekt.
    Gry; sikke heldig jeg er! Glæder mig til at se, hvad du finder på!
    Kristine; lækker blog du har! Jeg er blevet helt forelsket i din poncho, så jeg tror, at jeg skal strikke den som næste projekt.

    SvarSlet