mandag den 14. november 2011

cykellir

Jeg ville aldrig turde cykle her i Holland, men hvis jeg gjorde, skulle det helt klart være på sådan en her!

Langt de fleste hollændere cykler som sindssyge..... ja beklager, hvis jeg fornærmer nogen. Men sådan føles det, når man som jeg går rundt i gågaden med en kæmpe barnevogn, set i forhold til hollandske barnevogne. Faktisk er det sådan, at folk hernede vender sig om på gaden for at kigge efter vognen, en ældre dame gik endda ud af en butik for at kigge efter os. Og nej, vores barnevogn er ikke specielt stor i forhold til danske standarder..... Glæder mig til at få gæster hernede med samme størrelse barnevogn, så kan vi give de hollændere noget at kigge på!

Og nå ja, det var cyklerne jeg kom fra. I de lidt over to måneder, vi har været hernede, har jeg kun set 2 børn med cykelhjelme. Det er altså mærkeligt......

4 kommentarer:

  1. Uh..den cykel der..kan du ikke lige tage den med hjem i baglommen :-)

    SvarSlet
  2. Fantastisk cykel.
    Som barn cykelede min farfar rundt med min lillebror og jeg på en budcykel, siddende i ladet foran. Det var fantastisk og super fedt at blive cyklet rundt med frit udsyn. I dag når jeg tænker tilbage på det, og den manglende sikkerhed i at sidde der på laddet føler at jeg er en tudsegammel hønemor på 30! :)

    SvarSlet
  3. Der er så mange lækre cykler hernede, tror desværre bare ikke at de kan være i skodaen sammen med barnevognen, når vi skal hjem til jul. Og Michelle; sådan kører de altså rundt hernede, men jeg tænker præcis lige som dig! (er dog sikker på, at det er en fantastisk oplevelse at sidde der med vinden susende i håret...)

    SvarSlet