lørdag den 20. marts 2010

weekend

Selvom weekenden ikke har budt på sol i min have, har jeg alligevel tilbragt det meste af eftermiddagen derude. Det var lunt, og sneen var endelig forsvundet - næsten. Jeg fik ordnet krukkerne fra sidste sommer, smidt de visne planter på komposten, og jeg fik fjernet de to, som ikke overlevede frosten.
Nu er min terrasse gjort forårsklar med små krukker med stedmoderblomster og bellis. Påskeliljerne har jeg indenfor, men jeg kan se, at der er mange på vej i haven. Ligesom mine dorotealiljer er godt på vej nu. Jeg håber på lidt sol i morgen, så billederne ikke bliver alt for kedelige.
Jeg kan mærke, at jeg virkelig har trængt til foråret i år. Jeg har haft travlt på arbejde i det sidste stykke tid, og forår i haven har bare en så god effekt på mig. Det er som om, at alting ser lysere ud efter en tur i haven, at løsninger dukker op i hovedet sammen med de små planter der skyder frem. Men jeg må nu også sige, at ukrudtet også er vokset meget de sidste par dage..... Så er der også lidt at tage fat på der.
Vi har heligvis ikke så mange planer i weekenden. Siden vi flyttede fra vores lejlighed og herud i vores kolonihave, har jeg bare ofte trængt til weekender, hvor vi bare skulle slappe af. Vi har begge lidt arbejde, vi skal have lavet, men ellers er den eneste plan eftermiddagskaffe med efterfølgende aftensmad hos gode venner med dejlige børn i morgen. Dejligt med tid til afslapning, ture rundt i blogland, hygge med kæresten ogg tid til bare at være.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar