torsdag den 20. oktober 2011

opstart på grød

Så er vi startet på grød herhjemme! Indtil videre er det blot smagsprøver, men vi forsøger at komme lidt i gang med 2-3 små måltider om dagen. Nogle gange går det super godt, andre gange er Johanne knap på begejstret. Vi startede med risgrød, forsøgte derefter med boghvede- og hirsegrød - dog uden den store succes. For et par dage siden prøvede jeg at lave majsgrød til hende, og det var et HIT. Endelig kom der lidt mere ind i munden, end der endte på hagesmækken, mine bukser, gulvet og Johannes hænder. Jeg ammer stadig lige så meget som før, men jeg går ud fra, at når hun er kommet godt i gang med grøden, bliver det vel mindre.
Johanne bliver seks måneder i næste uge, kan ikke rigtigt forstå, hvor tiden bliver af. Nogle dage synes jeg lige, at jeg gik rundt med en dejlig rund mave, og samtidig synes jeg, at hun har været her altid. Kan i hvert fald slet ikke forestille mig en verden uden hende!




Den sidste uges tid er også gået med at pleje den lille pige. Hun er blevet forkølet, og hendes næse stoppet. Jeg drypper med lidt modermælk, men alligevel er hun rigtig snottet, og det driller hende især om natten. I nat drømte hun også en hel del, så jeg vågnede flere gange til en pludrende og grinende baby.

4 kommentarer:

  1. Skønt med grød. Et tip til den stoppede næse er saltvandsdråber, de kan købes på apoteket :) Modermælk er fint, det har jeg også selv brugt - men til meget stoppet næse har det ikke fungeret herhjemme, det har saltvandsdråberne til gengæld.

    SvarSlet
  2. Vi bruger også saltvandsdråber herhjemme, de virker godt!

    Anker var rigtig god til de nævnte 4 opstarts grød typer, men nu hvor vi prøver med havregrød bliver han helt hysterisk!

    SvarSlet
  3. Jeg forsøgte med saltvandsdråber i går aftes, og jeg synes faktisk, at det gik lidt bedre i nat. Så tak til jer begge to for det gode råd!

    SvarSlet
  4. Goddag med dig *sms* (:

    Tænkte på om vi ikke skulle bytte link da jeg syns din blogger er så spændene smuk og altid noget at byde på (: Håber du går forbi min blog og skriver en lille sød hilsen i min GB så ville jeg være dig rigtig glad (:

    Knus Lise

    SvarSlet