fredag den 28. oktober 2011

weekend lige om lidt

Lige om lidt er det weekend, og i denne weekend få vi besøg af Johannes farmor og farfar. De har ikke set Johanne i næsten to måneder, så mon ikke der skal studeres noget baby i løbet af de næste dage. Jeg glæder mig til at få gæster og håber på et par gode dage. Vi vil vise dem lidt rundt i byen, og så vil vi have dem med på marked. Hver tirsdag og lørdag er der marked her i byen, og vi er dernede i hvert fald om lørdagen. Der er rigtigt mange forskellige ting - læs bras - men heldigvis er der også et kæmpe frugt- og grøntsagsmarked. Der er også masser af boder med mad, eksempelvis oste i lange baner.

Vi køber altid lidt frugt, udvalget er stort, priserne er meget rimelige, og så synes jeg bare, at det er en fed måde at handle på. Der er dog ikke økologiske varer, hvilket jeg synes er ærgerligt. Heldigvis har vi et helt økologisk supermarked lige i nærheden, hvor der kan handles økologiske grøntsager til Johannes mad.

Vi har nu været i gang med smagsprøver på maden i lidt over 2 uger, og jeg synes selv, at Johanne er blevet ret god til at spise. Hun spiser dog stadig ikke ret meget, hun vil stadig meget gerne have mælk hos mig efterfølgende. Jeg laver som udgangspunkt en halv portion mad, og her spiser hun cirka halvdelen. Hun spiser stadig grød, men er også begyndt at få lidt kogt æblemos og kartoffelmos. Overvejer at ringe til min sundhedsplejerske i DK (igen...) for lige at høre, om det er ok og normalt nok, at hun ikke spiser mere mad endnu.


3 kommentarer:

  1. Åh hvor ser de lækre ud de oste:-)
    Jeg tror heller ikke jeg kunne holde mig væk fra sådan et marked!

    SvarSlet
  2. Du skal ikke være bekymret over, at hun ikke spiser mere endnu. Hun skal vænne sig til både smag og konsistens. Kender du Rebecca Perssons bog Baby 100% naturlig uden tilsætning?

    www.rebeccapersson.com

    Der er en masse gode opskrifter til babymad.

    SvarSlet
  3. Elsker deres marked, det er så fedt at man kan dufte frugt og grøntsagerne:-)
    Har godt læst om bogen flere steder, og jeg skal vist have den skrevet på min ønskeseddel!

    SvarSlet