tirsdag den 23. februar 2010

Vinterferie

Denne uge har jeg vinterferie. Dejligt og tiltrængt. Jeg nyder at mine morgener er rolige med masser af kaffe, fyrfadslys og tid. Gøremål er der masser af, lister bliver skrevet og roligt, men stabilt kommer jeg længere og længere ned, mens jeg streger.
Vi står overfor en flytning. Jeg får pakket hele vores lejlighed ned i flyttekasser, mens jeg samtidig forsøger at få overblik over, hvad der kan undværes i et par måneder, og hvad der skal med til vores midlertidige bolig. Vi har lejet et boxit rum, hvor de fleste af vores ting skal opbevares, indtil vi skal flytte til vores drømmehus i maj. Til maj kan der vel ikke være mere sne eller hvad?
Ind i mellem flytningen forsøger jeg at lave lidt skolearbejde. Der er meget, der skal planlægges, meget der skal skrives og evalueres, og endelig er der meget der skal forberedes. Efter vinterferien starter skolehjemsamtalerne, elevplanerne skal være færdige, næste skoleårs planlægning er i fuld gang, så det kræver, at kalenderen er fuldt opdateret hele tiden.
Selvom jeg har været lærer i en del år efterhånden, synes jeg stadig, at jobbet og alt det, der følger med, fylder meget i mit hoved. Ofte alt for meget. Det betyder blandt andet, at jeg i perioder har svært ved at sove så meget, som min krop har brug for, at jeg ikke når alt det, jeg gerne vil, og i bund og grund ender jeg med at føle, at jeg ikke gør tingene så godt, som jeg gerne vil. Det er hårdt. Og det går også ud over min glæde ved jobbet.
For det er stadig mit drømmejob. Ikke på grund af elevplaner eller nationale tests, men på grund af alle de skønne unger, der fylder min dagligdag.

1 kommentar: